Hele familiens trivsel på spil, hvis et barn ikke trives. Børn kommer typisk hos KROPPENRUNDT med koncentrations- eller indlæringsbesvær – eller bare uro. Drenge, med fx ADHD eller andre særlige behov, kan få god hjælp af kranio-sakral terapi, ligesom de piger, der er kede af det. Det kan være svært at være forældre til et barn på 8-9 år, der lider af tristhed, dårligt humør og lav energi.
Vi har også rigtigt gode resultater med vådliggere. Et barn på ni år, der tissede i sengen hver nat, blev kureret efter bare fem behandlinger. Vi har også børn, der fortæller, at de har ondt i hovedet og ondt i maven. De er alle sluppet af med smerterne. Vi har i al beskedenhed rigtigt gode resultater og kan prale med, at vi aldrig behandlet et barn, der ikke har oplevet bedring. Når dit barn udvikler sig bedst muligt og trives, så har du det godt som forælder.
Samarbejdet starter altid med jer forældre. Når I ringer og bestiller tid, fortæller I kort om, hvad jeg skal hjælpe jeres barn med, og vi aftaler en tid til forældresamtale. I denne fortæller I mere om jeres barn, og jeg stiller nogle uddybende spørgsmål. Derefter prøver I en kort fem-minutters behandling på briksen, så I ved, hvordan det føles. Dette skaber tryghed for jeres barn og dermed en bedre indgang til behandling.
Når I møder op til behandlingen, taler vi kort sammen. Jeres barn er i centrum. Vi taler med dit barn – ikke om dit barn. Der er stor fokus på, at dit barn føler sig set og hørt. Din søn eller datter kan jo ikke sige fra og til, så det er vigtigt, at I alle er trygge.
Når barnet ligger på briksen fortæller jeg hele tiden, hvad jeg gør. Det handler om at opbygge et flow i kroppen, så energien kan flyde frit.
Stress og indlæringsvanskeligheder hos børn
En anerkendt amerikansk forsker i stress, Steven Porges, skrev, at indlæringsvanskeligheder ofte stammer fra et dysfunktionelt autonomisk nervesystem. Fra undersøgelser anslår han, at 25% af 7-årige har indlæringsvanskeligheder og andre handicaps. Han fortæller, at indlæringsvanskeligheder er et resultat af ubalancer i det autonome nervesystems funktion.
For at kunne indlære normalt er det nødvendigt for mennesker at være i stand til at skifte hurtigt og let frem og tilbage mellem en lav-niveau stresstilstand og en afslappet tilstand. I stresstilstanden fokuserer de deres opmærksomhed på nye indtryk. I den følgende afspændte tilstand integrerer de informationerne med alt, hvad de tidligere har lært.
Hvis man ikke kan skifte fra en stresstilstand til en afspændt tilstand og tilbage igen, kan man ikke lære så godt, som dem der evner dette. Kranio-Sakral Terapi har teknikker som kan håndtere mange dysfunktioner i det autonome nervesystem. Dysfunktion i Kranio-Sakral systemet hos børn stammer højst sandsynligt fra selve fødselsprocessen.